Vi er stolte af den store samling talenter, som Royalties har affødt og været med til at udvikle gennem årene – en gruppe af ildsjæle, der har opnået vigtige funktioner og stillinger på tværs af de kreative brancher. Nedenfor finder du et lille udsnit af dem.
SIGNE TOBIASSEN
– Jeg mødte nogle helt fantastiske mennesker, som jeg stadig har kontakt med i dag, og som jeg også har samarbejdet en del med igennem årene, da jeg arbejdede på radio, labels og som musiker.
Signe Tobiassen
– Jeg er COO i en IT-virksomhed, der bygger en platform for køb og salg af musikundervisning både i Danmark og en række andre europæiske lande.
Hvad er det bedste, du fik ud af forløbet?
– Vigtigst af alt venner og netværk. Jeg mødte nogle helt fantastiske mennesker, som jeg stadig har kontakt med i dag, og som jeg også har samarbejdet en del med igennem årene, da jeg arbejdede på radio, labels, som musiker osv.
Hvordan bruger du det, du lærte på Royalties i dag?
– Nu er det efterhånden 10 år siden, så det kan være lidt svært at skelne mellem hvad man lærte hvornår. Måske handler det heller ikke altid om lære konkrete færdigheder, men om at kunne indgå i en større gruppe og lære at gøre sig umage for at samarbejde, lytte til- og forstå hinanden.
Et godt råd til andre, som gerne vil arbejde i musikbranchen?
– Først og fremmest, så husk, at god stil aldrig går af mode. Vær den brancheperson, som du ville ønske alle andre var. Tilbyd din hjælp til andre, giv andre folk skulderklap, når de gør det godt og tal pænt både til og om folk – uanset om de er til stede eller ej. Altid kør god stil - det er gratis! Og så husk at ingen kender sandheden. Det er en branche med mange ubekendte, og derfor har folk en tendens til at bygge deres egne teorier op om alting. Det er en måde at klare sig på, men det er hverken videnskab eller sandhed. Pas på med at lytte for meget til enkelte menneskers teorier. Acceptér at der er ting du ikke ved og måske aldrig finder ud af, og sørg for at få skabt dig så bredt et billede af verden, som muligt, før du drager nogen konklusioner.
Andet du gerne vil fremhæve?
– De ting du lærer af at arbejde i musikbranchen, er guld værd i andre brancher også. Der kan nogle gange være en fortælling om at det kan være svært at overføre sin viden og erfaring til andre brancher, men hvis du kan klare den i musikbranchen, kan du klare den alle steder. I musikbranchen har man tit mange projekter og hensyn i luften hele tiden, som skal balanceres økonomi, logistik, merch, fanpleje, presse, label, booker, publisher etc. – hvis man kan holde så mange bolde i luften på samme tid, er man som regel en ret dygtig projektleder, og skulle du få lyst til at skifte branche på et senere tidspunkt, kunne dér være et af dine trumfkort til en jobsamtale.
Udgivet 03/06/22
EMIL L. SEEST
– Udover alt det faglige vi lærte fra de enormt dygtige oplægsholdere og workshops, er det bedste jeg fik ud af Royalties en generel inspiration – inspiration ift. hvad der kan lade sig gøre i musikbranchen, og hvordan den kan anskues.
Blå Bog
Navn: Emil L. Seest
Årgang: 2020/2021
Job/Stilling: Podcastvært, koncertarrangør og KEA-studerende
Instagram: @draaben
EMIL L. SEEST
– Jeg arbejder tæt sammen med GAFFA om at udvikle deres brand, samt at arrangere koncerter og festivaler i mit eget brands navn, DRÅBEN. Jeg brænder for at arbejde i og omkring musikindustrien og nyder mange af de sider, som følger med i arbejdet i branchen – oplevelserne, menneskerne, erfaringerne osv.
Er der et særligt projekt, som du gerne vil fremhæve?
– I december 2021 fik jeg stablet en mini hiphop-festival på benene. Jeg stod for alt fra projektledelse til booking, og succesen af arrangementet har kun givet mig mere motivation til at lave flere events!
Klip fra projektet: https://www.instagram.com/p/CXjRrVrAr2q
Hvad er det bedste, du fik ud af forløbet?
– Udover alt det faglige, vi lærte fra de enormt dygtige oplægsholdere og workshops, er det bedste, jeg fik ud af Royalties, en generel inspiration – inspiration ift. hvad der kan lade sig gøre i musikbranchen, og hvordan den kan anskues. Jeg var nemlig ret meget i tvivl om, hvor jeg ville ende op hende i branchen - og er det til dels stadig. Men efter forløbet var det, som om jeg havde fået kortlagt alle mulighederne – dels pga. det faglige, men især pga. de kontakter, jeg har fået til de andre kursister – man lærer mest af menneskerne, man er omkring!
Hvordan bruger du det, du lærte på Royalties i dag?
– Jeg tror ikke, jeg kan sætte en direkte forbindelse fra, hvad jeg har lært til hvad jeg laver i dag, men jeg vil helt klart sige, at Royalties-forløbet har dannet mig som iværksætter indenfor musikbranchen. Når jeg møder udfordringer i mit arbejde, er der sjældent en udfordring, som jeg er ubekendt med - netop pga. de ting, vi har lært på forløbet. Vi blev på en måde introduceret til en masse do’s and don’ts og fik vejledning ift. eventuelle problematikker, så jeg er sjældent i tvivl om, hvordan jeg tackler de udfordringer der måtte komme.
Et godt råd til andre, som gerne vil arbejde i musikbranchen?
– Kast dig ud i det! Uanset hvad du starter med at lave i musikbranchen, kan du bruge det igennem din karriere på den ene eller den anden måde. Du behøver ikke at finde ud af, hvad du gerne vil lige med det samme. Der er så sindssygt mange muligheder, så det kan være svært at tage en beslutning – men forsøg alligevel at finde ud af, hvad disse muligheder er. Så kommer du til at falde helt naturligt på plads et sted.
Er der andet, du gerne vil tilføje?
– Vær dig selv, og lad være med at tænke på, hvad andre gør og ikke gør. Gør det, du har lyst til.
Udgivet 14/01/22
MIKKEL GLENSTRUP
– Mit job som tour manager for Aksglæde. Det var helt sikkert ikke sket, hvis jeg ikke havde gået på Royalties. Vi gik på samme årgang og har arbejdet sammen siden 2017. Royalties har givet en god basisviden omkring store dele af musikbranchen, samtidig med at jeg fik nogle gode venner og bekendte i branchen.
Blå Bog
Årgang: 2016/2017
Job/Stilling: Booking Coordinator & Project Manager, All Things Live + Tour Manager for Aksglæde
Instagram: @mikkelglenstrup
mikkel glenstrup
– Til dagligt er jeg musikchef og daglig leder på RUST, og samtidig er jeg tourmanager for artisten Aksglæde. Generelt handler alt, jeg laver, primært om livemusik med et særligt fokus på det musikalske vækstlag.
På RUST fungerer jeg som idéudvikler, konceptskaber og projektleder for en lang række af processer og projekter. Både i forbindelse med rebranding af stedets image og flere omgange af omfattende ombygninger, men også i udviklingen af nye forretningsmuligheder – f.eks. det GAFFA-Pris-vindende projekt, RUST Sleeps Around, hvor der blev tænkt ud af spillestedet for at kunne lave koncerter i en tid, hvor restriktioner gav livemusikken svære vilkår at arbejde under.
Er der et særligt projekt, som du gerne vil fremhæve?
– Jeg vil særligt gerne fremhæve Carpark Festival, hvor jeg var tilknyttet i næsten 5 år som musikansvarlig og som en del af styregruppen. Det er et superfedt projekt, hvor nye kræfter i musikbranchen kan prøve sig selv af og lære en masse, samtidig med man får mulighed for at møde en masse andre unge kulturentreprenører.
Hvad er det bedste, du fik ud af forløbet?
– Mit job som tour manager for Aksglæde. Det var helt sikkert ikke sket, hvis jeg ikke havde gået på Royalties. Vi gik på samme årgang og har arbejdet sammen siden 2017.
Hvordan bruger du det, du lærte på Royalties i dag?
– Royalties har givet en god basisviden omkring store dele af musikbranchen, samtidig med at jeg fik nogle gode venner og bekendte i branchen.
Et godt råd til andre, som gerne vil arbejde i musikbranchen?
– Det kan godt være, at man er i tvivl om, hvad man vil og hvilken del af branchen, som man gerne vil være en del af. Men prøv at gå all in på noget og gå i en retning i en periode. Man kan altid prøve noget andet på et senere tidspunkt.
Udgivet 28/01/22
Adam Seuba Staffeldt Jørgensen
Artist, Seuba |
Alexander Rastén Rydberg
Ansvarlig for diversitet og talentudvikling, Dansk Live |
Alexander Stevns
Medstifter og Bestyrelsesmedlem, Carpark Festival Medstifter og Direktør, URBAN 13 |
Amalie Bryde
Artist i eget navn. |
Andreas Smed
Artist, Reaity Check Afvikler på DanceLikaMonkey |
Andreas Stent Lundby
Producer/Artist under eget navn |
Anna Meldgaard
A&R Scout, Universal Music Group Booker og SoMe ansvarlig, Rooftops Eventkoordinatorelev, Kulturmaskinen |
Asbjørn Rud Mathorne
Artist, Slørede Linjer |
Benjamin Jakobsen Randbøll
Medstifter og Direktør, URBAN 13 Medstifter og Produktionsleder, Carpark Festival |
Birgitte Kolby
Artist, Giddy Goye |
Camilla Jürs Sauffaus
Assistent, VUF Empire Afvikler, Spillestedet Stengade |
Caroline Lassen Skylv
Festivalchef, Surround Festival |
Caroline Ravn Andersen
Bestyrelsesmedlem, DPA Project manager, Juno Bird Arrangør og moderator, SPOT Festival |
Cecilie Junker Karpinski
Founder, Sorbet Music & Grape Tidl. Sync Manager, GL Music |
Christina Bjerregaard Jensen
Forkvinde, Summer in the City Festival |
Christoffer Budtz
Freelance Grafisk Designer Tidl. Grafisk Designer, LiveNation |
Clara Marie Blicher Friis
Artist Manager, Una Luga og Lucky Lo Studentermedhjælper, Future Sound Projektleder, Cph Chill |
Daniel Engholt Carlsen
Tourmanager, JADA |
Daniel Rasch Nielsen
Musiker, Statement |
Daníel Sigur∂arson
Booker og bestyrelsesmedlem, Spillestedet Stengade Booker og bestyrelsesmedlem, Metal Royale Tidl. Booking agent, Prime Collective |
Domi Sudziarski
PR- og Product Manager, Prime Collective |
Elisabeth Rose Melchiorsen
Ass. Manager, ATC Management |
Emil Johannes Steenholdt
Artist, LALUNE |
Emil L. Seest
Podcastvært, Dråben |
Emilie Østergaard Jensen
Projektleder, ROYALTIES Scout, Sony Projektmedarbejder, Cph Chill |
Emilie Skovgaard
Music Supervisor Assistant, Zentropa Manager, Boundaries, Barbro Tidl. projektleder, ROYALTIES |
Emma Joe Schibbye
Selvstændig Tour Manager, Emma Joe Production |
Esben Aarup
Projektleder, MOMENT, Fermaten Artist manager, SNASK |
Esben Nesdam-Madsen
Projektleder, ROYALTIES Project Associate, Advice A/S |
Frederik Alexander Wiberg
Booker, Carpark Festival |
Frederik Sandø
Manager, Curious Management |
Freja Debes
Artist, DEEJADE |
Freja Holm Musiker, Ganger |
Ida Kleis Boll Manager, Wide |
Isa Vucago
Founder, Vucago Management |
Isabell Emilie Flagstad
Showday Productionmanager, Roskilde Festival (Rising Stage) Medstifter og Bestyrelsesforkvinde Produktionkoordinator, United Stage Danmark |
Jakob Aksglæde
Artist, Aksglæde |
Jens Asger Lykkeboe Moritzen
Artist, Farveblind AV Creative, Advice |
Joachim Andreas Harders
Production Host, Roskilde Festival (Orange Stage) Event & Project Manager, Arete Copenhagen |
Joakim Lambek
Freelance musiker, bl.a. i: Magnus Tempels, Selma Higgins, mm. |
Jonas Bachmann
Artist under eget navn |
Jonas Elbrønd
Manager, The Entrepreneurs, Zaar Booking Coordinator, United Stage |
Jonas Foldager
Radiovært og tilrettelægger, 24syv. Artist, LALUNE |
Jonas Johansson
Skribent, GAFFA Danmark Projektleder, Growzone Artist, To Absent Friends |
Julius Löb-Simon
Artist under eget navn. |
Kamille Wittrop Prætoirus
Founder, Fish Management |
Kinneret Rebekka Lilly Sarusie
Ejer, Sarusie Music Supervision |
Lasse Franch
Freelance musiker, bl.a.: Marcus.wav, USSEL Artist, Dwonji |
Laura Cecilie Krogtoft Nielsen
Ass. Label Manager, Escho Sekretariatschef, DUP |
Laura Dalgaard Christoffersen
Projekt Assistent, Snyk |
Line Mortensen Artist, Ares |
Linette Damsted
Founder, MOZAIK MEDIA Tidl. Bestyrelsesmedlem, DAF og DPA |
Lucas Kastrup
Ejer, Tourcare ApS Freelance lydtekniker, bl.a. i: Iris Gold, De Danske Hyrder, Mekdes, mm. |
Mads Bakkensen Johansen
Ejer, artist manager og booker, Nefarious Entertainment Projektleder, Foreningen ungLIVE & Dansk Live |
Magnus Grønnebæk
Artist, Farveblind |
Magnus Tempels Sandfeld
Artist, Magnus Tempels |
Marcus Rønnov
Co-Founder og artist manager, SOSO Agency |
Maria Vallentin Artist, LALUNE |
Mathias Bøgvad
Project Associate, Advice A/S Creative Project Manager, Back To Future Sounds |
Mathilde Hansen
Bookingagent, Queer Music Agency |
Michelle Demant
Frivilligkoordinator, Heartland Festival Stifter,, LEAP Workspace |
Mikkel Glenstrup
Daglig Leder, Conga & Flatiron Musikchef, RUST |
Mikkel Hald
Manager, Curious Management |
Morlin Simon
Tidl. Promoterassistent, DTD Concerts |
Morten Riis
Artist Manager, FABER, veiles og SØN Bestyrelsesleder, SEIN |
Nanna Mejer Sørensen
Musikjournalist og tilrettelægger, Danmarks Radio |
Nicklas Wesche
Produktionsassistent, Nus/Nus |
Nicolai Anker
Artist manager, FABRÄK Direktør, COLORROOM |
Nikolaj Agervold
Musik i Lejet Projektleder, Good Boys Agency |
Nikolaj Henriksen
Artist, Caleido |
Nikolaj Sodemann
Artist, Little Winter |
Nora Dalum,
Artist, Noras Have |
Oliver Hartmann Jakobsen
Artist, Hartmann/Lambek |
Rasmus Rudbæk
Eventkoordinator, Storms Pakhus Artist, Futte Fynbo |
Rosa Stilgren
Skribent, GAFFA Label Manager, ILK Music |
Sacha Kjøller Bookingagent |
Sally Landis
Bestyrer, Comedy Zoo |
Sandra Bothmann
Voice Actor, BTI Studios Nordic |
Sara Davidsen
Artist manager, Turqouise Sun og Oliver Lübbert Europæisk Repræsentant & Festival Coordinator, Indie Week Canada Spillestedsleder Stengade |
Sarah Lund
Arrangør og booker, New Note Festival |
Sidsel Thomassen
Chefredaktør, Gaffa |
Silje Andersen
Arrangør og booker, New Note Festival Lystekniker, INSP Sound |
Simon Nykjær Kulturkonsulent |
Sofie Holst Christiensen
Næstformand, Summer In The City Festival Advisory Board medlem, MentalVoice Projektleder, TEMPI |
Soluna Samay
Artist under eget navn |
Søren Kalsbøll
Publishing Manager / A&R, Glass Management |
Søren Lund Korsgaard
Founder, MusikMigBlidt (Musik Blog) |
Theis Zacho
Artist & Producer, Beachy Records/Sony Music Denmark Radiovært, 24syv. |
Thomas El Masri
Production Manager, The Artist Fundraiser, Carpark Festival Freelance musiker, bl.a. i: bbybites, URO, Kops, mm. |
Thor Friis
Festivalleder, Surround Festival Freelance lydtekniker, bl.a. i: Blæst, Magnus Tempels, mm. Ejer, Tourcare ApS |
Trine Hessner Ulrich
Artist manager for Fallulah, Feather Mountain, Deadnate, og LIVLØS, Selvstændig projekt- og artist manager, Account The Beat. |
Tuva Tveit Nes
Daglig leder, LEAP Workspace Projektleder, Growzone Projektmedarbejder, Cph Chill |