Ansøg nu

Ansøg nu

Ansøg nu

Royalties har eksisteret siden 2011 og uddannet 350+ talenter, der i dag besidder både store og små stillinger i musikbranchen – eller fylder playlisterne og landets livescener.

Forløbet er skabt af VOLCANO og er en del af strategien om at skabe levende og kulturelt mangfoldige byer, hvor ungdommen bliver inspireret og klædt på til at tage aktivt del i udviklingen af landets musik- og kulturscene.

Royalties drives af tidligere kursister, der både udvikler og administrerer forløbet. Lær projektlederne at kende nedenfor.

MADS BAKKENSEN JOHANSEN

Som projektleder på Royalties har jeg ansvar for sessions og kursister. Dertil driver jeg min egen virksomhed Nefarious Entertainment, hvor jeg beskæftiger mig med artist-, stage/tour- og project management, booking og festivaler samt økonomistyring. Derudover er jeg kasserer og projektleder i Foreningen ungLIVE, der tidligere har lavet festivalen vidunderLIVE, og som kuraterer alternative kulturprojekter på tværs af landets kommuner. Senest har jeg som projektleder i ungLIVE lavet Unge Arrangørers Stormøde i samarbejde med Dansk Live. Til daglig går jeg på Music Management på RMC.

Blå Bog:

Jeg driver min egen virksomhed Nefarious Entertainment, er initiativtager og projektleder i Foreningen ungLIVE og arbejder som projektleder på Royalties, hvor jeg har ansvar for sessions og kursister.

MADS BAKKENSEN JOHANSEN

Hvad fik du ud af dit Royalties-forløb?

Royalties har i høj grad dannet mig som brancheperson og har fremmet mit virke i et meget positiv retning. Jeg trækker dagligt på mine erfaringer fra forløbet, og jeg var overrasket over hvor stor en betydning projektcaféerne havde for mig og min udvikling. Det netværk, som jeg har fået gennem forløbet, er uundværligt, og jeg vil uden tvivl anbefale Royalties til alle unge iværksættere indenfor musikbranchen.

Er der et projekt, du er særligt stolt af?

Uagtet størrelsen og længden på projektet vil jeg altid være stolt over hvert enkelt af dem. Særligt stolt er jeg dog over vidunderLIVE - en omrejsende coronafestival med upcoming artister placeret i en stor oppustelig bobbel. Festivalen blev skabt for at give ungdommen i provinsbyer et fællesskab under pandemien. Det projekt var unikt på utrolig mange måder.

Hvad er vigtigt for dig i dit arbejde?

For mig vil det altid være vigtigt, at jeg kan spejle mig i de projekter og mennesker, jeg arbejder med, og at alle involverede har det godt, føler sig tilpas, er engageret og vil nå et fælles mål. Sammenhold, ærlighed og god energi. Det er jeg overbevist om, der er grundstenene til ethvert vellykket projekt! 

MARCUS RØNNOV

Udover at arbejde som projektleder på Royalties arbejder jeg som manager og booking-agent i mit eget bureau, der hedder SOSO Agency. Jeg gik på Royalties i 19/20, hvor jeg begyndte at arbejde med management og mødte nogle af de artister, jeg arbejder med i dag. Tidligere har jeg arbejdet som spillestedsbooker på RUST og har startet et kulturkollektiv, der arbejdede med alternative koncert-formater. Til dagligt studerer jeg Music Management på det Rytmiske Musikkonservatorium.

Blå Bog:

Udover at arbejde som projektleder på Royalties, arbejder jeg som manager og booking-agent i mit eget bureau, der hedder SOSO Agency.

MARCUS RØNNOV

Hvad fik du ud af dit Royalties-forløb?

Jeg ville ikke være dér, hvor jeg er idag, hvis jeg ikke havde gået på Royalties. Mange af de mennesker, jeg arbejder med i dag, er personer jeg mødte, da jeg selv gik på Royalties. Efter forløbet var færdigt, turde jeg at springe ud som iværksætter med to medkursister. Det kunne vi kun gøre, fordi vi havde fået en masse værktøjer og metoder, som vi kunne bruge til at udforme vores virksomhed. Derudover så fik jeg et overblik over musikbranchen, der gjorde det muligt for mig at række ud til personer, jeg nu arbejder med. 

 

Er der et projekt, du er særligt stolt af?

Efter Royalties afholdt min virksomhed SOSO Agency en showcase på Hotel Cecil i København, som jeg er meget stolt over. Det lykkedes os at sælge spillestedet ud med fem upcoming-artister og lave en kæmpe aften for vores artister. Det var en dag, hvor vi var på Hotel Cecil i 16 timer, hvor vi allesammen arbejdede mod et fælles mål, og det var en euforisk oplevelse, da vi var færdige med alle koncerterne. Den aften er jeg stadig virkelig stolt af. 

 

Hvad er vigtigt for dig i dit arbejde? 

I mit virke som manager, booker og projektleder er det enormt vigtigt for mig, at vi altid har et holistisk fokus på det hele menneske. Der er ikke noget artist-projekt, der holder i længden, uden at personen bagved har sig sig selv med i det, og der er ikke nogen virksomhed, der kan overleve, uden at personerne bagved har overskud til sig selv. Der sker en stor udvikling for tiden i bl.a. musikbranchen, og jeg tror, at fremtiden for kulturlivet kalder på et større fokus på mental trivsel. 

ESBEN NESDAM-MADSEN

I mit virke arbejder jeg i spændingsfeltet mellem events, kommunikation og kommercielle partnerskaber. Jeg gik på Royalties i 19/20, hvor jeg skabte fundamentet for mit brede netværk i musik-, kultur- og kommunikationsbranchen, som jeg aktivt bruger i dag. På Royalties er jeg ansvarlig for sponsorater, fundraising og kommercielle partnerskaber. Tidligere har jeg drevet mit eget music management- og bookingbureau, SOSO Agency, sammen med to tidligere kursister. Til dagligt studerer jeg på Kommunikationslinjen på DMJX.

Blå Bog:

I mit virke arbejder jeg i spændingsfeltet mellem events, kommunikation og kommercielle partnerskaber.

ESBEN NESDAM-MADSEN

Hvad fik du ud af dit Royalties-forløb?

Netværk, netværk, netværk. På mit Royalties-forløb fandt jeg nogle af mine tætteste samarbejdspartnere. I tiden efter Royalties åbnede jeg sågar mit eget music management- og bookingagentur, SOSO Agency, med et par medroyalister. Derudover gav det mig en række håndgribelige værktøjer og viden, som jeg har brugt i mit virke i både kultur- og kommunikationsbranchen siden. 

Er der et projekt du er særligt stolt af?

I slutningen af mit Royalties-forløb fik to medroyalister og jeg en ide - eller faktisk flere. En ide var at starte et nyt, ungt music management agentur, hvor vi gjorde tingene på en lidt anden måde. Fast forward til et halvandet år efter står vi til vores egen udsolgte (!) showcase på Hotel Cecil. Derudover havde vi skabt en virksomhed med 30 personer (mere eller mindre) fast tilknyttet. Og det hele startede på Royalties.

Hvad er vigtigt for dig i dit arbejde? 

God karma. Lidt chessy, men ærligt talt. Jeg ser altid efter den gode forbindelse til mine kollegaer, både over og under mig i hierarkiet. Helt konkret mener jeg, at hvis man har en godt arbejdsmiljø og respekt for hinanden, kan man skabe synergi nok til at nå meget længere, end man kunne på egen hånd. 

EMILIE ØSTERGAARD JENSEN

Jeg er uddannet journalist og ønsker at bruge mine kompetencer indenfor journalistik, kommunikation og projektledelse i musikbranchen. Min passion er at opdage og viderebringe ny musik. Jeg har bl.a. været redaktør på en musikblog, en del af musikredaktionen på Uniradioen og manager for artisten Noras Have samt arrangeret en scene og talk på SPOT Festival. Til daglig er jeg musikscout og arbejder på forskellige projekter ved siden af Royalties.

Blå Bog:

Jeg er uddannet journalist og ønsker at bruge mine kompetencer indenfor journalistik, kommunikation og projektledelse i musikbranchen.

EMILIE ØSTERGAARD JENSEN

Hvad fik du ud af dit Royalties-forløb?

Det bedste var helt sikkert at møde andre, som jeg kunne opleve og dele glæden til musik med. På Royalties laver folk mange forskellige ting indenfor musikbranchen på tværs af platforme, kunstformer og fællesskaber. Efter mit forløb har jeg samarbejdet med flere og møder ofte tidligere og nuværende royalister til arrangementer rundt omkring. 

Er der et projekt, du er særligt stolt af?

I et praktikforløb hos Villa Kultur hjalp jeg med programplanlægningen og kommunikationen af kulturfestivalen Culture Kicks Back, der sætter fokus på fremtidens kulturliv. Her var jeg med til at udvikle og afvikle workshoppen ”Hvordan skaber vi større inklusion i vækstlaget?” – et emne, jeg interesserer mig meget for.

Hvad er vigtigt for dig i dit arbejde? 

Jeg arbejder med mange forskellige områder indenfor musikbranchen, men det vigtigste for mig er, at omdrejningspunktet er musik og mennesker. Og så betyder gode kollegaer selvfølgelig også alt for en god arbejdsdag og for at lykkes med projekter.