
EMILIE ØSTERGAARD JENSEN
Jeg er uddannet journalist (2020), men drømmer om at arbejde i musikbranchen – min passion er at opdage og viderebringe ny musik. Jeg har været redaktør på Drop Dead Blog, runner på Next Up og med i musikredaktionen på Uniradioen. Lige nu er jeg manager for Noras have og musikscout. På Royalties glæder jeg mig til at møde andre med samme interesse og udvikle nye initiativer.

Blå Bog:
Jeg er uddannet journalist og ønsker at bruge mine kompetencer indenfor journalistik, kommunikation og projektledelse i musikbranchen.
EMILIE ØSTERGAARD JENSEN
Det bedste var helt sikkert at møde andre, som jeg kunne opleve og dele glæden til musik med. På Royalties laver folk mange forskellige ting indenfor musikbranchen på tværs af platforme, kunstformer og fællesskaber. Efter mit forløb har jeg samarbejdet med flere og møder ofte tidligere og nuværende royalister til arrangementer rundt omkring.
Er der et projekt, du er særligt stolt af?
I et praktikforløb hos Villa Kultur hjalp jeg med programplanlægningen og kommunikationen af kulturfestivalen Culture Kicks Back, der sætter fokus på fremtidens kulturliv. Her var jeg med til at udvikle og afvikle workshoppen ”Hvordan skaber vi større inklusion i vækstlaget?” – et emne, jeg interesserer mig meget for.
Hvad er vigtigt for dig i dit arbejde?
Jeg arbejder med mange forskellige områder indenfor musikbranchen, men det vigtigste for mig er, at omdrejningspunktet er musik og mennesker. Og så betyder gode kollegaer selvfølgelig også alt for en god arbejdsdag og for at lykkes med projekter.
MADS BAKKENSEN JOHANSEN
Jeg er manager for bandet Statement gennem mit firma Nefarious Entertainment, som beskæftiger sig med alt fra management, produktion, booking og turneér. Derudover er jeg projektleder på festivalen vidunderLIVE og kasserer/sekretær i Foreningen ungLIVE, og så er jeg ved at starte et nyt mega spændende projekt op. Mine ambitioner for branchen er tårnhøje, og kun det bedste er godt nok for mig og mine artister.

Blå Bog:
Jeg driver min egen virksomhed Nefarious Entertainment, er initiativtager og projektleder i Foreningen ungLIVE og arbejder som projektleder på Royalties, hvor jeg har ansvar for sessions og kursister.
MADS BAKKENSEN JOHANSEN
Royalties har i høj grad dannet mig som brancheperson og har fremmet mit virke i et meget positiv retning. Jeg trækker dagligt på mine erfaringer fra forløbet, og jeg var overrasket over hvor stor en betydning projektcaféerne havde for mig og min udvikling. Det netværk, som jeg har fået gennem forløbet, er uundværligt, og jeg vil uden tvivl anbefale Royalties til alle unge iværksættere indenfor musikbranchen.
Er der et projekt, du er særligt stolt af?
Uagtet størrelsen og længden på projektet vil jeg altid være stolt over hvert enkelt af dem. Særligt stolt er jeg dog over vidunderLIVE - en omrejsende coronafestival med upcoming artister placeret i en stor oppustelig bobbel. Festivalen blev skabt for at give ungdommen i provinsbyer et fællesskab under pandemien. Det projekt var unikt på utrolig mange måder.
Hvad er vigtigt for dig i dit arbejde?
For mig vil det altid være vigtigt, at jeg kan spejle mig i de projekter og mennesker, jeg arbejder med, og at alle involverede har det godt, føler sig tilpas, er engageret og vil nå et fælles mål. Sammenhold, ærlighed og god energi. Det er jeg overbevist om, der er grundstenene til ethvert vellykket projekt!


MARCUS RØNNOV
Jeg har lavet PR, SoMe og Pre-event for UHØRT Festival i to år. Jeg er med i Yellow House Collective, hvor jeg er festivalarrangør, booker og er med til idégenerering. Jeg har været tour-manager til By:Larm og har erfaring med produktion på flere forskellige festivaler. Ydermere er jeg tidligere musiker og har arbejdet med udgivelse og artist-identitet.

Blå Bog:
Udover at arbejde som projektleder på Royalties, arbejder jeg som manager og booking-agent i mit eget bureau, der hedder SOSO Agency.
MARCUS RØNNOV
Jeg ville ikke være dér, hvor jeg er idag, hvis jeg ikke havde gået på Royalties. Mange af de mennesker, jeg arbejder med i dag, er personer jeg mødte, da jeg selv gik på Royalties. Efter forløbet var færdigt, turde jeg at springe ud som iværksætter med to medkursister. Det kunne vi kun gøre, fordi vi havde fået en masse værktøjer og metoder, som vi kunne bruge til at udforme vores virksomhed. Derudover så fik jeg et overblik over musikbranchen, der gjorde det muligt for mig at række ud til personer, jeg nu arbejder med.
Er der et projekt, du er særligt stolt af?
Efter Royalties afholdt min virksomhed SOSO Agency en showcase på Hotel Cecil i København, som jeg er meget stolt over. Det lykkedes os at sælge spillestedet ud med fem upcoming-artister og lave en kæmpe aften for vores artister. Det var en dag, hvor vi var på Hotel Cecil i 16 timer, hvor vi allesammen arbejdede mod et fælles mål, og det var en euforisk oplevelse, da vi var færdige med alle koncerterne. Den aften er jeg stadig virkelig stolt af.
Hvad er vigtigt for dig i dit arbejde?
I mit virke som manager, booker og projektleder er det enormt vigtigt for mig, at vi altid har et holistisk fokus på det hele menneske. Der er ikke noget artist-projekt, der holder i længden, uden at personen bagved har sig sig selv med i det, og der er ikke nogen virksomhed, der kan overleve, uden at personerne bagved har overskud til sig selv. Der sker en stor udvikling for tiden i bl.a. musikbranchen, og jeg tror, at fremtiden for kulturlivet kalder på et større fokus på mental trivsel.
ESBEN NESDAM-MADSEN
Assistent i management-, booking- og PR-selskabet Wonderwhy. Afvikler på Badesøen Festival af Pop-Up programmet. Jeg har en ambition om at arbejde med musikken, men ikke fra scenen – eksempelvis har jeg en drøm om at arbejde med management eller booking. Derudover håber jeg på, at Royalties kan hjælpe mig med at finde sparringspartnere, jeg har god synergi med.

Blå Bog:
Manager og booker i navnløs management samt talentscout hos Universal Music.
Sarah jerg
Hvad fik du ud af dit Royalties-forløb?
Da jeg startede på Royalties havde jeg kun været meget kort tid i musikbranchen - og min erfaring og mine kompetencer var noget nær nul. Allerede efter første session startede jeg arbejdet op som artist manager med enkelte artister under mig. Gennem sparring med kursister og oplæg fra branchefolk startede jeg mit selskab navnløs management.
Kurset var med til at skabe et safespace til udvikling og udforsken.
Er der et projekt du er særligt stolt af?
Jeg er især stolt af, at have udviklet og fundet en vej ind i en ellers lukket og ‘gatekept’ branche. For både som ung og som kvinde kan det være svært at turde have drømme og spidse albuer.
Hvad er vigtigt for dig i dit arbejde?
Det er vigtigt for mig i mit arbejde at vi ikke konkurrere mod hinanden. Det er vigtigt for mig, at vi samarbejder, sparrer og er med til at gøre musikbranchen til en legeplads. Derfor er tålmodighed, kommunikation og nysgerrighed vigtige faktorer til at skabe en legeplads med plads til flere.


Sarah Jerg

Shanna Hasan

Silje Lund Nørgaard
